Projekt „Las” w III B

notatnik

Klasa III b w ciągu ostatnich kilku dni realizowała projekt „Las”. Uczniowie najpierw zajmowali się nim w klasie. Poznali szczegółowo warstwy lasu, wykonali ilustracyjną notatkę z zaznaczeniem każdej warstwy , oznaczyli w nich rośliny i zwierzęta, wykonali prace plastyczne, poznali grzyby jadalne, trujące.

Kolejnym zadaniem była realizacja tematu z projektu „Uczymy dzieci programowania, edycja VI” – „Dary jesieni” – kiedy to uczniowie po zapoznaniu się z grzybami jadalnymi i trującymi zagrali w grę na macie do kodowania. Zbierali do koszyków grzybki jadalne, omijali trujące, na koniec zliczali zdobyte za grzybki punkty.

Podsumowaniem projektu było wyjście do lasu. Uczniowie w grupach dwuosobowych wykonywali zadania przydzielone przez wychowawcę: z radością wspomnieli, że jak w naszej piosence ”Tropiciele trzecich klas” tropią przyrodę – nazywali napotkane drzewa, wyznaczali w naturalnym środowisku warstwy lasu, zbierali materiały przyrodnicze z każdej warstwy, mierzyli objętość drzew, znajdowali ciekawostki: udało się np. zobaczyć dziurki po kornikach w pniach drzew, grzyby, sieci pajęcze i pająki, małe robaki, które oglądali przez lupy. Obserwując mech na pniu drzew, określali kierunki świata, potwierdzając tę wiedzę kompasem. Największą radość sprawiło dzieciom zobaczenie wiewiórki, która została zauważona na pobliskim drzewie.
Po powrocie do klasy kontynuacja projektu nastąpiła tych samych grupach 2 osobowych– uczniowie segregowali przyniesione materiały, określając do jakiej warstwy lasu należą. Wykonali podsumowujące notatki, sprawozdania i ilustracje. Dzień należał do bardzo udanych, a lekcje na świeżym powietrzu bardzo ciekawe i produktywne.