Dyktando nie musi być nudne. Po raz kolejny uczniowie kl. III b przekonali się, że nauka nie musi być nudna. Tym bardzie nauka ortografii, która najczęściej wywołuje niechęć u uczniów. Gdy połączymy to z ruchem i naturalną dziecięcą radością, to otrzymamy walory płynące z przeprowadzenia bieganego dyktanda.
Zasady bieganego dyktanda są proste. Uczniowie zostali podzieleni na grupy – dwie osoby pełniły na zmianę funkcje biegacza (musieli podbiec do tekstu dyktanda zawieszonego na korytarzu i jak najwięcej zapamiętać), trzecia – pisarza (zapisywała to, co usłyszała od kolegów). Dyktando dotyczyło wyrazów z ch. Okazało się, że nie tak łatwo zapamiętać zdania, szczególnie gdy należy również brać pod uwagę interpunkcję. Taka metoda powtórzenia treści ortograficznych bardzo spodobała się uczniom. Dyktando zostało „odczarowane”, – nie kojarzy się już wyłącznie negatywnie.
Z pewnością jeszcze nie raz będziemy się w ten sposób uczyć ortografii.